Potrivit legislației din Romania, produsele achiziționate la distanță se pot returna în termen de 14 zile de la data intrării în posesie a produselor conform O.U.G. 34/2014 și este aplicabilă doar consumatorilor clienți persoane fizice. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la incheierea contractului.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original complet cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc. Așadar, produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost recepționate, iar returnarea propriu-zisă se va face pe cheltuiala clientului, în temen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii. Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale; încheierea contractului având loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: în cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat produsele într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a produselor, acesta va fi responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora. Astfel, potrivit punctului (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de imbracaminte, nu să îl poarte. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul ar trebui să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
În caz contrar, diminuarea valorii produselor ce ar putea rezulta din manipularea acestora prin modificarea stării produselor, respectiv deteriorarea ambalajului original conduce către aplicarea automată a unor taxe ce sunt cuprinse între 0-50% din valoarea inițială a produsului.
Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:
- Produs în colet deteriorat. Pentru produsele din colete cu deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă rugăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului în momentul livrării.
- Produs livrat greșit. În cazul în care produsul recepționat nu corespunde cu produsul comandat de pe site.
- Produsul livrat nu corespunde cu specificațiile de pe site. În cazul în care produsul comandat nu corespunde cu specificațiile prezentate pe site, puteți solicita înlocuirea acestuia sau rambursarea integrală a contravalorii atunci când produsul respectiv nu mai este disponibil. În momentul în care semnați pe documentul de primire pentru a intra în posesia produselor, vă este transferat riscul de pierdere sau de deterioarare a produselor iar orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
Costurile de retur pentru situațiile mai sus menționate vor fi suportate de către SC MIRIAM MI TURISM. Solicitările de retur se vor transmite fie în scris, fie telefonic către departamentul de vânzări la adresa contact@viataortodoxa.ro.
Produsele din următoarele categorii pot fi returnate doar dacă sunt sigilate / au eticheta / alt element de identificare atașat și nu au fost folosite potrivit OUG 34/2014, ART. 16:
Așadar, SC MIRIAM MI TURISM nu poate fi făcută răspunzătoare pentru refuzarea returnării produselor mai sus menționate care nu mai au ambalajul original complet în care au fost livrate și care prezintă deteriorări și semne clare de utilizare.
Nu se returnează:
- Produsele sau serviciile al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor valutare ale pieței financiare, cursuri care nu pot fi controlate de comerciant, potrivit dispozițiilor art. 10 lit. c) din O.G. nr. 130/2000 privind protecția consumatorilor la incheierea și executarea contractelor la distanță.
- Produsele aduse pe comandă specială. Aceste produse nu se află in stocul uzual al furnizorului, dar pot fi livrate în baza unei comenzi ferme și a plății unui avans, în termenii agreați de părți.
Notă: În cazul în care produsul nu se încadrează în condițiile menționate mai sus, acesta va fi returnat către expeditor, taxa de transport fiind suportată de acesta.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate:
- a) Formular de retragere: Formularul de retur în format tipizat se poate descărca de aici (Formular retur downloadabil).
- b) orice altă declarație neechivocă în care vă exprimați decizia de retragere din contract, transmisă pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail la adresa: contact@viataortodoxa.ro